Pages

Wednesday, February 15, 2012

‎"Ibu itu adalah pembohong"



Seorang ibu dalam hidupnya membuat kebohongan.

1. Saat makan, jika makanan kurang, ia akan memberikan makanan itu kepada anaknya dan berkata, "Cepatlah makan, ibu tak lapar."

2. Waktu makan, ia selalu mengasingkan ikan dan daging untuk anaknya dan berkata, "ibu tak suka daging, makanlah, nak.."

3. Tengah malam saat dia sedang menjaga anaknya yg sakit, Ia berkata,
"Istirahatlah nak, ibu massh belum ngantuk.."

4. Saat anak sudah tamat sekolah, bekerja, mengirimkan wang untuk ibu. Ia berkata, "Simpanlah untuk keperluanmu nak, ibu masih punya wang."

5. Saat anak sudah berjaya, menjemput ibunya untuk tinggal di rumah besar, ia lantas berkata, "Rumah tua kita sangat nyaman, ibu tidak terbiasa tinggal di sana."

Saat menjelang tua, ibu sakit kuat, anaknya akan menangis, tetapi ibu masih boleh tersenyum sambil berkata, "Jangan menangis, ibu tidak apa-apa." Ini adalah kebohongan terakhir yang dibuat ibu.

Tidak peduli seberapa kaya kita, seberapa dewasanya kita, ibu selalu menganggap kita anak kecilnya, mengkhuatirkan diri kita tapi tidak pernah membiarkan kita mengkhuatirkan dirinya.

Semoga semua anak di dunia ini bisa menghargai setiap kebohongan seorang ibu....kerana beliaulah malaikat nyata yg dikirim TUHAN untuk menjaga kita (Love U Mom)
Aku hanya ingin Ibuku tau aku cinta sama ibu. Berbahagialah orang-orang yang memiliki Ibu, dan bahagiakanlah Ibumu selagi sempat.

facebook Assalamualaikum

5 comments:

Kak Amy said...

Tiba2 ingat bonda di kampung..love my mum so much

biela bell said...

ibu sentiasa sayang anak2nya..
tak terbalas jasa ibubapa pada kita..:)

LydSunshine said...

Rindunya kat mak. Saya sampai sekarang, saya perasan kalau mak beli kuih beberapa jenis tapi setiap jenis tu hanya ada seketul, kalau saya tanya mak, "boleh saya makan ni?" tak pernah dia jawab tak boleh. Kalau saya tanya, mak tanak ke? Mesti dia akan kata taknak. Padahal saya tau itu fav dia.

Unknown said...

sedih..:(

Unknown said...

hurm kadang ibu kene menipu utk kebaikan

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...